Liten säljskola

Det är ju svårt det här med att sälja och kanske särskilt svårt är det att sälja per telefon. Trots det tycker väldigt många företag att det är den bästa idén de kan komma på. Så jag erbjuder här en liten kurs i säljar-abc, helt gratis och utan bindningstid:

1. Missbruka inte mitt förnamn. Det är MITT och jag känner mig våldtagen i örat när du använder det tre gånger i varje mening.

2. Kalla mig inte vännen bara för att du har glömt/tappat bort vad jag heter. Särskilt inte om du är typ hälften så gammal som jag. Då känns det som att jag är på ett Carema-hem.

3. Om jag säger att jag gått med i Nix och inte vill prata med telefonförsäljare – KÄFTA INTE EMOT DÅ!!!!

Det var det. Tre enkla steg mot framgång och succé.

Kommentera

