Uppfostrad

 

Blev uppfostrad av en lillgammal 6-åring på vårdcentralen idag.

Jag var tvungen att gå dit pga av gigantisk böld på hakan. Den är 5×2,5 cm, jag har mätt. Trodde först det var en liten finne, men när jag vaknade i morse såg det ut som ett dåligt hakimplantat.

Anyhoo. Den här 6-åringen. Hon hade halsfluss meddelade hon glatt medan hon gick runt i väntrummet med sina streptokocker och berättade för alla hur duktig hon var i skolan.

Sen fick hon syn på att jag inte hade tagit på tossor över skorna. Då höll hon en högljudd föreläsning om vikten av tossor och erbjöd sig sedan artigt att hämta åt mig. Kul med så mkt uppmärksamhet när man har en böld på hakan. Verkligen.

2 responses to “Uppfostrad

  1. emma not so white anymore

    vad är bölden?! innehåller den en bortglömd tvilling så spyr jag

Kommentera

