Min teori

Nu ska jag berätta om min teori om andra gången.

Den går ut på att det som var najs första gången ofta är onajs andra gången. Jag har två exempel:

Ex 1. Sova middag. Det är bra och skönt att sova en gång på natten. Men sedan kan man få för sig att det skulle vara skönt med en tupplur mitt på dagen. Alltså sova för andra gången. Men det är inte skönt. Man mår skit.

Ex 2. Andra fryset. Man tar på sig ordentligt för att gå ut i kylan. Och det funkar bra. Sedan går man in någonstans tillfälligt, kanske för att ta en fika eller för att shoppa något trevligt. När man sedan kommer ut andra gången så fryser man som fan. Fast man har exakt lika mycket på sig som första gången.

Frågor på det?

Kommentera

