Grrrått

För det första: det här vädret kan ta sig i r-n.

Jag tänker inte gå ut. Räckte att jag var och handlade igår. Vattenplanade hela vägen till affären. Dessutom var jag tvungen att köra med rutan nerdragen för det luktade bränd plast i bilen. Blev såklart livrädd, men det var förmodligen något jag själv utsöndrade pga stress och irritation, för det slutade sedan. I alla fall blev jag ju nerduschad av snömodd så fort någon körde om mig.

Sedan. Det värsta av allt. Mannen före mig i kassan står och pratar vitt och brett om hur han och hela hans familj är magsjuka. ”Det går runt, runt, vi blir aldrig av med det.”

Jävla människa. Försökte hålla andan men är rädd att jag andades lite.

Kommentera

