Snorhalt

Efter den här dagen är broddar det nya svarta.

Galet halt var det. Jag gjorde såklart en praktvurpa, men det gjorde å andra sidan alla andra också. Trevligt på sätt och vis. Det uppstod en fin gemenskap när alla kunde enas om att det inte gick att ta sig fram.

Annat var det härom dagen när jag lyckades ramla i slow motion utanför en affär och välta en jättestor ljuslykta. De kom utrusande ur affären för att kolla att lyktan var ok. Jag fick samla ihop armar och ben och skamset linka därifrån.

Det är ju så sjukt pinsamt att ramla. Jag brukar reflexmässigt titta lite argt på gatan eller under mina skor när jag har vurpat. Som för att ge sken av att det inte berodde på mig, utan på någon yttre omständighet.

Kan inte hitta nån bra illustration till det här så bjuder på en aladåb.

Kommentera

