osugen

Vi ska på utflykt ikväll.

Brännboll och picnic. Det är sååå tråkigt att tänka på picnicmat. Gillar inte att äta ur en plastburk med myror krypandes överallt. Dessutom är jag så hypokondrisk att jag tror att maten blir dålig så fort vi lämnar hemmet. Det är i stort sätt bara torrt bröd som håller sig enligt mig. Och det är ju inte gott. Va fan äter man? Pastasallad? Blä. Ciabatta med nån gegga? Blä.

Ursäkta det här ocharmiga humöret. Verkligen. Det beror på att jag var på vårdcentralen med lilla J som hade prickar på ryggen. Vi fick vänta TVÅ TIMMAR! Herregud. Både han och jag har ju sjukt dåligt tålamod så vi turades om att säga (onaturligt högt) –Nej, nu går jag, jag står inte ut! Så fick den andre hålla fast och lugna en.

Sen när vi kom in till doktorn sa han typ: ”Ni kan ju pröva att smörja in honom”.

Vart är läkarkonsten på väg?

2 responses to “osugen

  1. hahahahahahahaha! Måltiden! Fiesta peech-SPAM loaf. Helt fantastiskt! Det finns en hel kokbok va? En SPAM-kokbok med liknande godsaker? Eller har jag bara drömt? Hur om helst, säger som John Cleese: spam spam spam spam spam.

Kommentera

