Lantlolla

Efter några dagars lantluft är jag såklart helt slut.

Har mest stått dubbelvikt och dragit upp ogräs. Trevligare än det låter faktiskt, ganska meditativt och avkopplande. Jag brukar dagdrömma lite när jag står där. Till exempel att jag är trädgårdsmästare på Solliden och får en massa frågor av en journalist. –Jo, till och med vid slottet finns det ogräs, svarar jag med ett överseende skratt. –Om jag har några tips till ”hobbyodlare”? –Ja, (haha) tålamod och att inte ge upp.

Hela tiden har jag ett charmigt överlägset leende. Och så talar jag skånska.

Kommentera

