Mitt hår och jag

Jag har just fönat håret.

Vi är inte alls överens mitt hår och jag. Mitt hår tror att jag vill se ut som en frikyrklig tjej  från Utah. Det är torrt och rätt rakt mitt på huvet, men helt toklockigt i nacken. Jag måste ta till alla knep i boken för att överhuvetaget kunna gå utanför dörren. Efter jag har tvättat det måste det fönas och det tar två timmar typ för mitt hår vill inte torka. Efter det krävs det plattång (gudagåva). Innan den kom in i mitt liv körde jag ibland med papeljotter eller så fick jag ha mössa på mig tills det torkade.

Det tråkiga är när man efter alla dessa ansträngningar går ut i ett luftfuktigt Göteborg. Då är man tillbaks till Utah.

Kommentera

