Bröli

Kommer ni ihåg när bröli ringde hem till mami i robinsson?

Det är ju sjukt roligt. Jag hånskrattar glatt. I nästa sekund kallar jag mitt eget barn för puppi utan att skämmas. Det är ju verkligen töntigt. Men det kan inte hjälpas, det har satt sig.

Hade en gång en bekant vars lillebror kallades för snoppen långt upp i vuxen ålder. Det är snäppet värre tycker jag.

One response to “Bröli

  1. i love you! det är ett av mina absoluta tv-ögonblick genom tiderna! förnedring! vill han att hans tjejer ska stöna bröli i sänghalmen också?

    har dock lagt till bröli i hemslangordförrådet till eddes och min egen stora förtret. alla man vill gulla ner lite är en bröli.

Kommentera

