Frutti di mare

Urtidsfisk1kopia

 

 

 

 

Kolla va äckligt!!!!!! Blä!!!! Flodnejonöga heter den.

SVT visar ett naturprogram i kväll som handlar om den här tingesten. Det ska tydligen föreställa en fisk. Jag citerar från GP: ”En flera decimeter lång parasit som suger blod ur sitt byte och även raspar i sig kött och inälvor.”

Den finns tydligen i Sverige. Säkert i nån äcklig sjö nånstans. Sjöar är ångest, där finns all möjlig skit. Tacka vet jag saltvatten. Skog kan också vara ångest. Särskilt granskog. Det är inte trevligt. Bokskog är bättre i så fall, om det nödvändigtvis måste vara skog nånstans. Jag kan inte gå särskilt många meter in i en skog, tappar orienteringen direkt och så får dom leta efter mig med helikopter.

2 responses to “Frutti di mare

  1. Jag tycker den är rätt vacker. I alla fall munnen. Men det som skymtar bakom ser äckligt ut. Som en kondom.

  2. Du har kommenterat, duktig! Dock har du fel. Den är inte vacker, den är äcklig. Lätt att ta fel där.

Kommentera

